UNA MIRADA REFLEXIVA SOBRE EL DEBER Y LA ÉTICA DEL DOCENTE DE INGLÉS
Keywords:
Docencia, herramienta, rol, aprendizaje, globalizacion, valores, vínculo, deberes, tranformación, enseñanza, contexto, éticaAbstract
The objective of this article is to observe and reflect on the ethical role that we must develop throughout our professional being as teachers, placing our citizenship training, our context, our professional training, and our work, as a basis for the sake of a teaching process towards our students with ethical quality and morality. In this way the existence of an environment of respect, values and above all of a human quality that allows the existence of integral teaching. Our constant question is what is the ethical role of the teacher? And the reality that is presented every day inside and outside the classroom, allows us to have a panorama in which the ethics and morals of teachers must become important actors in the teaching-learning process in today's education, and specifically the English language teaching.
Downloads
References
González, Heriberto (2021). El rol de profesor de inglés como idioma extranjero. Periódico Diario de Occidente, tomado el 12 de febrero de 2021 de https://occidente.co/opinion/cibernautas/el-rol-de-profesor-de-ingles-como-idioma-extranjero/#:~:text=%C2%A8El%20rol%20del%20docente,manera%20adecuada%20sus%20habilidades%C2%A8.
Hoyos, Guillermo y otros (2009). Código de Ética Para los Docentes del Distrito. Tomado el 8 de febrero de 2021 de https://etico.iiep.unesco.org/sites/default/files/colombia_-_bogota_2009_codigo_de_etica_para_los_docentes.pdf
Luchetta, Javier (2013). Ética y rol profesional en la formación Docente, Facultad de Psicología (UBA). Tomado el 11 de febrero de 2021 de http://sedici.unlp.edu.ar/bitstream/handle/10915/45496/Documento_completo.pdf?sequence=1&isAllowed=y#:~:text=La%20dimensi%C3%B3n%20%C3%A9tica%20afianza%20la,interpela%20para%20movilizar%20su%20modificaci%C3%B3n
Ochoa, Aida (2014). Ciudadanos del mundo: Desafiando las fronteras. Revista Perifèria. tomado el 11 de febrero, 2021 de https://doi.org/10.5565/rev/periferia.440.
Rojas, Carlos E. (2011). Ética Profesional Docente: Un Compromiso Pedagógico Humanístico. Tomado el 8 de febrero, 2021 de plataforma https://virtual.omarvipa.org/pluginfile.php/4566/mod_resource/content/1/Dialnet-EticaProfesionalDocente-4920530%20%281%29.pdf
Tapia, Paola (2017). La dimensión ética del profesor. Tomado el 5 de febrero de 2021 de https://laventanaciudadana.cl/la-dimension-etica-del-profesor/