Aquina’s problematic approach seen through the knowledge as a problem

Authors

  • Gonzalo Camacho Vásquez Universidad del Tolima

DOI:

https://doi.org/10.22267/rtend.141502.46

Keywords:

Problem, happenings, Logic of Sense, thought as a superior pathology

Abstract

Aquina’s problematic approach is critized by taking the notion of knowledge as a problem established by Gilles Deleuze. This study applies the principles of ethnography and the archeology of knowledge in the analysis of virtual learning rooms’ subject plans belonging to the undergraduate programs at Universidad Santo Tomás de Aquino Bucaramanga. New insights in the way the notion of problem is understood from Aquinas’ philosophy are created, and new questions are set about the possibilities and implications of knowledge from the Logic of Sense and thought as a superior pathology.

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Author Biography

Gonzalo Camacho Vásquez, Universidad del Tolima

Magister en Educación. Pontificia Universidad Javeriana de Bogotá. Licenciado en Idiomas de la Universidad Industrial de Santander. Profesor de intercambio internacional en las escuelas públicas del condado de Pitt en Carolina del Norte (Estados Unidos). Se desempeñó como Diseñador Instruccional de la Oficina de Educación Virtual de la Universidad Santo Tomás de Bucaramanga.
Actualmente ejerce como docente de la Licenciatura en Inglés de la Universidad del Tolima.

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Published

2014-12-19

How to Cite

Camacho Vásquez, G. (2014). Aquina’s problematic approach seen through the knowledge as a problem. Tendencias, 15(2), 136–150. https://doi.org/10.22267/rtend.141502.46