Virtual learning assessment at the virtual University of Nariño
DOI:
https://doi.org/10.22267/rtend.151601.31Keywords:
Virtual Learning Environment, AVA, Virtual Education, AssessmentAbstract
The purpose of this paper is to propose a methodology for the evaluation of a virtual learning environment from the perspective of the student. The previous statement underlines the proposal of virtual education from the Virtual University of Nariño as it is necessary and essential, in the sense of achieving overall visibility in the experience earned by learners in these environments. This methodology should not be seen as a whole, but on the contrary, as a proposal that can be modified over time. It is prepared to face the emerging developments, changes, crossbreeding of knowledge and different languages and cultures that characterize every being. The information obtained from applying an evaluative strategy to students allows from a critical stance: review the adequacy and relevance of the monitoring processes and institutional assessment to promote the vision and experience of the users to identify weaknesses and to turn them into opportunities for improvement. All this is consistent and meets the mission of the University of Nariño, which is committed to a quality higher education.
Downloads
References
(1) ÁLVAREZ, M. (2008). La tutoría académica en el espacio europeo de la educación superior.
(2) BARBERO, J. (1996). Heredando el futuro. Pensar la educación desde la comunicación. Recuperado el 20 de Julio de 2013, en: http://www.redalyc.org/pdf/1051/105118998002. pdf
(3) BARBERO, J (2002). La educacion desde la Comunicación. Recuperado el 20 de julio de 2013, en: http://www.eduteka.org/pdfdir/SaberNarrar.pdf
(4) BARNETT, R. (1992); en BROCKBANK, A. & McGILL, I. (2002).
(5) COIDURAS, J.; CARRERA, X. ET JOVÉ, C. (2012). Le portfolio électronique comme espace d’ccompagnementet de confrontation avec l’expérience dans des processus de formation en alternance. Revue TransFormations, 7; pp. 79-92. Lille: Université de Lille.
(6) DUART, J. (2003). Educar en valores en entornos virtuales de aprendizaje: realidades y mitos. Recuperado el 20 de julio de 2013, en línea: http://www.uoc.edu/dt/20173/20173.pdf
(7) FREIRE, P. (2001). Política y educación. Quinta edición. Buenos Aires. Siglo XXI.
(8) GUAZMAYAN, C. (2003). Documento principal Universidad de Nariño Virtual, Modelo de equilibrio. Recuperado el 1 de septiembre de 2013, en línea: http://www.google.com.co/urlsa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&ved=0CEcQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww3.udenar.edu.co%2Fviceacademica%2Fproy_men%2FABRIL%2FUVIRTU.doc&ei=sHRHUo3pL4T-9QSynoGoDA&usg=AFQjCNGWQ3TwvaDxRrp51KJuEPB5h_YfuA&sig2=XqN9Qimj4eAuQVeRwyVGIg&bvm=bv.53217764,d.eWU.
(9) GUAZMAYAN, C. (2004). Internet y la Investigación Científica. El uso de los medios y las nuevas tecnologías en la educación. Recuperado el 13 de septiembre de 2013, en: http://books.google.com.co/books?id=eqFBTolXw9MC&pg=PA75&lpg=PA75&dq=regeneran+continuamente+la+red+que+los+ha+producido&source=bl&ots=zSTDRvhdVs&sig=mX3Fm5TBC4uXOW1cDRHHyplDNo&hl=es&sa=X&ei=Dxy-UsnbNM6jkQep3YDAAw&ved=0CCwQ6AEwAA#v=onepage&q=regeneran%20continuamente%20la%20red%20que%20los%20ha%20producido&f=false
(10) HUESO, A. Y CASCANT, J. (2012). Metodología y técnicas cualitativas de investigación. Recuperado el 30 de noviembre de 2013, en: http://riunet.upv.es/bitstream/handle/10251/17004/Metodolog%C3%ADa%20y%20t%C3%A9cnicas%20cuantitativas%20de%20investigaci%C3%B3n_6060.pdf?sequence=3
(11) SILVIO, Jose. (2000). La Virtualización de la Universidad. ¿Cómo transformar la educación superior con la tecnología? Caracas. Recuperado el 22 de julio de 2013, en: http://www.schoolofed.nova.edu/dll/spanish/modulos/conocimiento/Silvio_La_virtualizacionuniv.pdf
(12) MORIN, E. (1990). Introducción al pensamiento complejo. Recuperado el 04 de agosto de 2013, en: http://www.edgarmorin.org/images/publicaciones/edgar-morin-introduccion-al-pensamientocomplejo.pdf
(13) PÉREZ SERRANO, Gloria (1990). Investigación cualitativa. Retos e interrogantes (pdf). Recuperado el 3 de julio de 2013, en: https://psicologiaysociologia.files.woedpress.com/
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who have publications with this journal, accept the following terms:
This journal is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional License. The articles can be copied, distributed, adapted and communicated publicly, as long as the credits of the work are recognized and the respective source is quoted. This work can not be used for commercial purposes.
To increase their visibility, documents are sent to databases and indexing systems.
The content of the items is the responsibility of each author, and does not compromise in any way, journal or institution.