De la Teoría de la Complejidad a la Filosofía Intercultural. De la Universidad que Tenemos a la Universidad que Soñamos

Authors

  • Dr. Lino Morán Beltrán
  • Dr. Johan Méndez Reyes

DOI:

https://doi.org/10.22267/rceilat.12133033.53

Keywords:

Complexity theory, intercultural philosophy, venezuelan university

Abstract

The theory of complexity and the intercultural philosophical thought, are at present, two perspectives from which prosecutes Western rationality, a rationality that led to the setting of our traditional universities in Venezuela. This paper aims to propose a model of university, from a critical perspective, that could overcome the defects inherited that have locked the campus in itself, and could allow them to open knowledge to those people’s fundamental concerns.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Asamblea Nacional. Proyecto de Ley de Educación Universitaria.Caracas. En: www.asambleanacional.gob.ve.

Giroux, Henry (2008). La Universidad secuestrada. Caracas:Centro Internacional Miranda.

Mariategui, José Carlos. 7 ensayos de interpretación de la realidad peruana. Tomo 69. Editorial Biblioteca Ayacucho.

MPPE (2007). Diseño Curricular Bolivariano.

Roig, Arturo (1998). La universidad hacia la democracia. Argentina:Editorial de la Universidad Nacional de Cuyo.

Published

2016-11-16

How to Cite

Morán Beltrán, D. L., & Méndez Reyes, D. J. (2016). De la Teoría de la Complejidad a la Filosofía Intercultural. De la Universidad que Tenemos a la Universidad que Soñamos. ESTUDIOS LATINOAMERICANOS, (30-33), 59–66. https://doi.org/10.22267/rceilat.12133033.53

 Otras métricas: