Hacia la Reflexión Acción en la Práctica Pedagógica una Mirada en Tiempos de Globalización(es).
DOI:
https://doi.org/10.22267/rceilat.12133033.58Keywords:
Globalization, practice teaching, eflection, action, research, changeAbstract
The research proposal of the University of Tolima envisions from deep study of the workshop of design of the program of architecture, in an analysis that will examine the influential phenomenon of globalization, sown in the education system under the concentration of action and practice of the teaching as the figure of the pedagogical transformation; Maria Grimaldos part from a first pondering: “the (s) globalization (is) and as them involved in it education current” as the need of a reflection put in practice to dismantle them “replica of an all”. In the second instance it works under the academic formation of the “integrated curriculum research in architecture’ where is exactly the stimulant of the”reflexive action”research. Finally the objective main is will see since in the dynamism of the research, thanks to the “experience training of the workshop of architecture III, during them semester b 2010, to 2011 and b 2011”, the constancy of this practice academic of around a year, encouraged to form a spirit creative and reflective impacting in the construction of projects and changes administrative with improvements in the Plan Curricular
Downloads
References
Burbano Pérez, Edgar y Ospina Castañeda, Camilo (2003). Formación del arquitecto, la investigación
Carr, W. & Kemmis, S. (1988). Teoría crítica de la enseñanza: la investigación-acción en la formación del profe-sorado. Barcelona: Martínez Roca.
Gimeno, S. J. (1995). El curriculum: una re#exión sobre la práctica. (5 ed.). Madrid: Morata.
Grundy, S. (1998). Producto o praxis del curriculum (3 ed.). Madrid: Morata.
Kemmis, S. (1993). El currículum: más allá de la teoría de la reproducción. (2 ed.). Madrid: Morata.
Kemmis, S. (1993). El currículum: más allá de la teoría de la reproducción. (2 ed.). Madrid: Morata.
M.E.N. Ley general de Educación, 1994.
M.E.N. Ley 30 de 1992.
M.E.N. Plan decenal de educación. 1996-2005. 2da. edición. Bogotá.
M.E.N. Plan decenal de educación. 2006-2016. 2da. edición. Bogotá.
M.E.N. Plan decenal de educación. 2006-2016. 2da. edición. Bogotá.
Presidencia de la República (1996). Consejería Presidencial para el Desarrollo Institucional. Colombia al &lo de la oportunidad. Santafé de Bogotá: Colciencias.
República de Colombia (1991). Constitución Política de Colombia.
Revistas Escala (2010). La formación del arquitecto. Editorial Escala.
Restrepo J. & Rincón H. (2004). Cinco formas en Educación. 1ra. Edición, Bogotá: Universidad Javeriana. Facultad de Educación.
Malagón (2005). La pertinencia curricular y la educación superior. Tesis sometida a la consideración de la Comisión del Programa de Doctorado en Educación para optar al grado de Doctor.
Schwab, J. (1989). Un enfoque práctico como lenguaje para el currículo. En Gimeno Sacristán, J. & Pérez Gómez, A. La enseñanza: su teoría y su práctica (3 ed.). Madrid: Akal.
Stenhouse, L. (1991). Investigación y desarrollo del curriculum (3 ed.). Madrid: Morata.
http://latinoamericana.ucaldas.edu.co/downloads/Latinoamericana4(1)_7.pdf
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 ESTUDIOS LATINOAMERICANOS
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Otras métricas: