“ABPR” EN LAS CIENCIAS NATURALES Y LA EDUCACIÓN AMBIENTAL

Authors

  • Hernán Darío Pérez Jurado

Keywords:

Estrategia Didáctica, Aprendizaje Basado en Proyectos, competencias científicas, ciencias naturales, educación ambiental

Abstract

At present, educational institutions have little strengthening, in the scientific competences that, in effect, are the combination of knowledge, capacities that are set in motion in a context. (Hernandez C. A., 2015), we will address them in the area of natural sciences and environmental education.
Consequently to solve this problem, one of many teaching strategies that exist. But in this we will address the “Project Based Learning”, since it seeks to develop and work on students, the following skills such as: exploring facts and phenomena, formulating hypotheses, collecting information and organizing information, evaluating methods and sharing results. A pedagogical commitment, for the area of natural sciences and environmental education, has to do with modifying the traditional system, by a projectbased system, where issues related to the curriculum are addressed, in areas of processively generating implementation of said strategy.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Blank,, W., & Harwell . (1997). APRENDIZAJE BASADO EN PROYECTOS . Recuperado el 1 de septiembre de 2018, de http://ceupromed.ucol.mx/revista/PdfArt/1/27.pdf

Boss. (12 de noviembre de 2001). ProjectBased Learning:. Obtenido de http://www.edutopia.org/ projectbasedlearninghistory.

BOSS. (2001). ProjectBased Learning: A. Recuperado el 23 de Octubre de 2018, de http://www.edutopia.org/ projectbasedlearninghistory.

De la Torre, S., & Violant, V. (2003). Estrategias creativas en la enseñanza universitaria. Recuperado el 21 de marzo de 2019, de
16
https://www.slideshare.net/DidacticaCienciasUAC/lacreatividaddentrodelaestrategiadidactica

Dewey, J. (1900). Manual and industrial Arts Programs.

Diaz, B., & Hernandez Rojas. (1999). Estrategias docentes para un aprendizaje significativo. Mexico: Mc Graw Hill. Recuperado el 2 de septiembre de 2018

Foucault, M. (2009). El gobierno de sí y de los otros. . Praxis & Saber, 7.

Galeana. (2006). Aprendizaje basado en Proyectos. Recuperado el 13 de enero de 2019, de http://ceupromed.ucol.mx/revista/PdfArt/1/27.pdf

Hernandez Sampieri, R. (2014). Metodologia de la investigacion. MC Graw Hill. Recuperado el 15 de Noviembre de 2018

Hernandez, C. A. (2015). ¿que son las competencias cientificas? Recuperado el 18 de junio de 2018, de http://www.acofacien.org/images/files/ENCUENTROS/DIRECTORES_DE_CARRERA/I_REUNION_DE_DIRECTORES_DE_CARRERA/ba37e1_QUE%20SON%20LAS%20COMPETENCIAS%20CIENTIFICAS%20%20C.A.%20Hernandez.PDF

Hernandez, R., Fernandez, C., & Baptista. (2010). Metodologia de la investigacion. Mexico: McGraw Hill. Recuperado el 26 de mayo de 2018, de http://rcientificas.uninorte.edu.co/index.php/zona/article/viewArticle/5797/8135

Maldonado Pérez, M. (2008). APRENDIZAJE BASADO EN PROYECTOS COLABORATIVOS. Una experiencia en educacion superior. Red de Revistas Científicas de América Latina, el Caribe, España y Portugal, 158180. Recuperado el 8 de Abril de 2019, de http://datateca.unad.edu.co/contenidos/90130/APREND_BP_MALDONADO.pdf

Nassif, R. (1978). pedagogia general. Buenos Aires.

Pérez. (1994 ). Investigación cualitativa Retos e interrogantes. Métodos I. Madrid: La Muralla. Recuperado el 22 de febreo de 2019, de https://institucional.us.es/revistas/cuestiones/21/art_14.pdf

Perrenoud, P. (s.f.). Identifier des compétences clés universelles: Fantasme de technocrate ou extension des droits de l’homme? pensar la enseñanza de la física en términos de “competencias”. Recuperado el 6 de mayo de 2019, de https://revistas.unc.edu.ar/index.php/revistaEF/article/view/18801/21546

Pozuelos. (2007). Trabajo por proyectos en el aula:descripcion investigacion y experiencias. Sevilla : Cooperativa Educativa.

Railsback, J. (2007). Actualidades Investigativas en Educacion, 37. Recuperado el 25 de agosto de 2018, de http://revista.inie.ucr.ac.cr/articulos/12007/archivos/proyectos.pdf

Rodriguez, M. E. (2001). Antología de Proyectos Pedagógicos. Bogota, Colombia: Universidad Distrital Francisco Jose de Caldas. Recuperado el 25 de agosto de 2018

Published

2020-08-01

How to Cite

Pérez Jurado, H. D. (2020). “ABPR” EN LAS CIENCIAS NATURALES Y LA EDUCACIÓN AMBIENTAL. Revista Huellas, 6(2). Retrieved from https://revistas.udenar.edu.co/index.php/rhuellas/article/view/5751