ESTRATEGIA DIDÁCTICO – AMBIENTAL PARA LA SENSIBILIZACIÓN DE LOS ESTUDIANTES DE GRADO TERCERO DE LA IEM LUIS EDUARDO MORA OSEJO SEDE LA MINGA, MEDIANTE LA PRESERVACIÓN DE LA MICROCUENCA GUACHUCAL UBICADA EN EL MUNICIPIO DE PASTO NARIÑO

Authors

  • Paola Marley Miramá Posos Facultad de Ciencias Humanas
  • Zonia Liliana Tapia Bastidas Facultad de Ciencias Humanas
  • Nedis Elina Ceballos Botina Facultad de Ciencias Humanas

Keywords:

Estrategia didáctica, Educación ambiental, Valores ambientales, Actitudes ambientales, Microcuenca

Abstract

In order to strengthen the third grade students of the IEM, Luis Eduardo Mora Osejo headquarters the Minga, based on the study of the environmental context of the Guachucal Micro basin, a didactic strategy is proposed that promotes some values and environmental attitudes in favor of the care and conservation of that micro basin through the exploration of its environment and the elaboration of a game called "Exploraqua". Starting from the recognition of some previous knowledge that students have concepts such as: micro basin, water pollution and relationship between the human being with this affluent. Besides, plant and animal species present in the ecosystem are identified, evidencing a lack of knowledge regarding the recognition of the components and richness of their context.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Abril, V. H. (2008). Técnicas e instrumentos de la investigación. Recuperado de http://s3.amazonaws.com/academia.edu.documents/41375407/Tecnicas_e_Instrumentos_Material_de_clases_1. PDF.

Gómez, G. (2010). Investigación–acción: Una metodología del docente para el docente. Revista digital ReLigüística Aplicada, Universidad Autónoma MetropolitanaAzcapotzalco, México. Recuperado de: http://relinguistica. azc. uam. mx/no007/no07_art05. htm.

Institución Educativa Municipal Luis Eduardo Mora Osejo. (2016). PEI. Recuperado de http://www.iemoraosejo.edu.co/documentos/documentos/PEI%202016.pdf

Institución Educativa Municipal Luis Eduardo Mora Osejo. (2017). PRAE Emprendimiento verde una estrategia para el manejo adecuado del recurso agua en la comunidad educativa de la institución Luis Eduardo mora Osejo. Recuperado de http://www.iemoraosejo.edu.co/pageelements4.html

Published

2020-08-01

How to Cite

Miramá Posos, P. M., Tapia Bastidas, Z. L., & Ceballos Botina, N. E. (2020). ESTRATEGIA DIDÁCTICO – AMBIENTAL PARA LA SENSIBILIZACIÓN DE LOS ESTUDIANTES DE GRADO TERCERO DE LA IEM LUIS EDUARDO MORA OSEJO SEDE LA MINGA, MEDIANTE LA PRESERVACIÓN DE LA MICROCUENCA GUACHUCAL UBICADA EN EL MUNICIPIO DE PASTO NARIÑO. Revista Huellas, 6(2). Retrieved from https://revistas.udenar.edu.co/index.php/rhuellas/article/view/5754

Most read articles by the same author(s)