ESTRATEGIA DIDÁCTICO – AMBIENTAL PARA LA SENSIBILIZACIÓN DE LOS ESTUDIANTES DE GRADO TERCERO DE LA IEM LUIS EDUARDO MORA OSEJO SEDE LA MINGA, MEDIANTE LA PRESERVACIÓN DE LA MICROCUENCA GUACHUCAL UBICADA EN EL MUNICIPIO DE PASTO NARIÑO
Keywords:
Estrategia didáctica, Educación ambiental, Valores ambientales, Actitudes ambientales, MicrocuencaAbstract
In order to strengthen the third grade students of the IEM, Luis Eduardo Mora Osejo headquarters the Minga, based on the study of the environmental context of the Guachucal Micro basin, a didactic strategy is proposed that promotes some values and environmental attitudes in favor of the care and conservation of that micro basin through the exploration of its environment and the elaboration of a game called "Exploraqua". Starting from the recognition of some previous knowledge that students have concepts such as: micro basin, water pollution and relationship between the human being with this affluent. Besides, plant and animal species present in the ecosystem are identified, evidencing a lack of knowledge regarding the recognition of the components and richness of their context.
Downloads
References
Gómez, G. (2010). Investigación–acción: Una metodología del docente para el docente. Revista digital ReLigüística Aplicada, Universidad Autónoma MetropolitanaAzcapotzalco, México. Recuperado de: http://relinguistica. azc. uam. mx/no007/no07_art05. htm.
Institución Educativa Municipal Luis Eduardo Mora Osejo. (2016). PEI. Recuperado de http://www.iemoraosejo.edu.co/documentos/documentos/PEI%202016.pdf
Institución Educativa Municipal Luis Eduardo Mora Osejo. (2017). PRAE Emprendimiento verde una estrategia para el manejo adecuado del recurso agua en la comunidad educativa de la institución Luis Eduardo mora Osejo. Recuperado de http://www.iemoraosejo.edu.co/pageelements4.html