TEJIENDO SUEÑOS Y SABERES A TRAVÉS DE VIDEOMAGIA LA MAGIA COMO MEDIO PEDAGÓGICO PARA FORTALECER LA ATENCIÓN EN NIÑOS DE 5 A 6 AÑOS DE LA I.E.M LUIS EDUARDO MORA OSEJO SEDE NIÑA MARÍA

Authors

  • Leydy Viviana Rodriguez Mesías Humanidades
  • Jenny Carolina Maingual Humanidades
  • Angie Daniela Matabanchoy Dejoy Humanidades

Keywords:

attention, magic, motivation, perception, strategies, video magic, pedagogical practices

Abstract

Currently, attention is gaining more and more relevance in the educational field, because it is the basis of many learning processes, since it plays an important role for acquiring, retaining and maintaining information. That is why, in the current investigation carried out in the City of Pasto in the Municipal Educational Institution Luis Eduardo Mora Osejo _Sede Niña María, this research paper has set the following objective: to strength the attention in boys and girls ranging in age from five to six years old through magic performances to provide a meaningful learning. This research is qualitative, with a critical social approach and has an action research method. To collect, review, and analyse the data, constant observation was applied by using virtual media, ting educational videos. As a result of the study, it is clear that based on the evidence sent by the parents trough videos and audios, it was found that magical performance contribute to strength children’s attention.

Downloads

Download data is not yet available.

References

LANZ, M. Z. (2006).El aprendizaje Autorregulado. Buenos Aires. Editorial. Noveduc. Recuperado. 13, Marzo, 2020 de:https://www.google.com/search?q=ejemplos+de+motivacia+en+ni%C3%B1os&rlz=1C1CHZL_esCO736CO736&sxsrf=ALeKk03AuwFpR9CT43KUDEZ1UHTm2kM7Jw:1584362776080&source=lnms&tbm=bks&sa=X&ved=2ahUKEwjBmtqjg5_oAhXlmuAKHUP6ASoQ_AUoAXoECA0QCQ

MORA, F. (12 de agosto de 2020.) Entrevista realizada en el programa "Para todos la 2" autor de libros como "neuroeducacion: solo se puede aprender aquello que se ama" o "cuando el cerebro juega con las ideas". [Archivo de vídeo]. Recuperado de: https://www.youtube.com/watch?v=PCLX8DaSJ_I

BOLAÑOS, G. (2006.) p.193. Educación por medio del movimiento y expresión corporal. San José, Costa Rica. Editorial, EUNED. Recuperado de:
https://books.google.com.co/books?id=IvisGiBiafoC&printsec=frontcover&dq=Educaci%C3%B3n+por+medio+del+movimiento+y+expresi%C3%B3n+corporal+Guillermo+Bola%C3%B1os+Bola%C3%B1os&hl=es419&sa=X&ved=0ahUKEwjq37_LiO_pAhUhSN8KHeaTC3kQ6wEIKzAA#v=onepage&q=Educaci%C3%B3n%20por%20medio%20del%20movimiento%20y%20expresi%C3%B3n%20corporal%20Guillermo%20Bola%C3%B1os%20Bola%C3%B1os&f=false

COLMENERO, J. M. (2004.) Percepción visual: naturaleza básica. Citado por MESTRE, J.M y PALMERO, F. Proceso psicológicos básicos, Una guía académica para los estudios en psicopedagogía, psicología y pedagogía. España. Editorial. McGraw.

MURICIA, N. Y JARAMILLO, L. G. Investigación Cualitativa: el principio de la complementariedad etnográfica: una guía para abordar estudios sociales. Armenia. Colombia. Kinesis. p. 11.

CARMINATI DE LIMONGELLI, M. y WIPAN, L. (2012.) Integrando La Nuero educación al Aula. Buenos Aires. Bonum. p. 78.

Published

2021-06-26

How to Cite

Rodriguez Mesías, L. V., Maingual, J. C., & Matabanchoy Dejoy, A. D. (2021). TEJIENDO SUEÑOS Y SABERES A TRAVÉS DE VIDEOMAGIA LA MAGIA COMO MEDIO PEDAGÓGICO PARA FORTALECER LA ATENCIÓN EN NIÑOS DE 5 A 6 AÑOS DE LA I.E.M LUIS EDUARDO MORA OSEJO SEDE NIÑA MARÍA. Revista Huellas, 7(2). Retrieved from https://revistas.udenar.edu.co/index.php/rhuellas/article/view/6668