“Ecopoetry” interdisciplinary writing.

Authors

  • Johanna Elizabeth Enríquez González Universidad de Nariño

DOI:

https://doi.org/10.22267/huellas.251121.35

Keywords:

Ecooetry, nature, education, environment.

Abstract

Today we are confronted with global dynamics that have resulted from the overwhelming exploitation of nature. "El sueño de las violetas" is a booklet, based on green pedagogy, which invites students to write ecopoetry, to be moved and sensitised, awakening in them feelings that are reflected in the protection and care of nature.

In our region there is an infinite natural wealth, the landscapes of Nariño are sublime, and have become the inspiration for children who through their poetic creations express their being, their emotions, amazement and sense of belonging and love for nature.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Blanco, A. (2022). La simbiosis entre la enseñanza de la escritura creativa y la acción social a través del aprendizaje-servicio y la ecocrítica: Innovación educativa y aplicaciones a la didáctica de lengua y literatura española y extranjera.

Benegas. (2024). Eco poesía "yo humana." Círculo Rojo.

Camasca, E. (2020). Ecocrítica y poesía política: Cenizas en la aurora.

García, P. (2011). Educación literaria y escritura creativa. GEU.

Gaspar, L. (1983). Feuilles d'observation.

Jurado, F. (1992). La escritura: proceso semiótico reestructurador de la conciencia. Forma y Función, (6), 37-46.

Lardone, L., & Andruetto, M. T. (2007). La construcción del taller de escritura: en la escuela y la biblioteca. Trillas Eduforma.

Monteagudo, J. G. (1988). La pedagogía de Célestin Freinet: contexto, bases teóricas, influencia (Vol. 12). Ministerio de Educación.

Ministerio de Educación Nacional. (2024). Desafíos de la educación preescolar, básica y media.

Parfeniuk, A. (2023). Ecopoesía. Corprens.

Vásquez Orué, J. M. (2020). Escritura creativa y educación: una revisión bibliográfica.

Valery, O. (2000). Reflexiones sobre la escritura a partir de Vygotsky. Educere, 3(9), 38-43.

Published

2025-12-15

How to Cite

Enríquez González, J. E. (2025). “Ecopoetry” interdisciplinary writing. Revista Huellas, 11(2), 31–38. https://doi.org/10.22267/huellas.251121.35