LA ACTUALIZACION DEL PROYECTO EDUCATIVO COMO ALTERNATIVA PARA EL MEJORAMIENTO INSTITUCIONAL

Authors

  • Daniela Obando Bravo Facultad de Humanidades
  • Dayana Lizeth Lagos Tobar Facultad de Humanidades
  • Leidy Marcela Castro Ramírez Facultad de Humanidades
  • Johana Alejandra Benavides Botina Facultad de Humanidades

Keywords:

Update,, Self-evaluation, Evaluation,, Education,, Management,, Administration.

Abstract

In this article, different aspects related to the Institutional Educational Project and the importance of its self-evaluation are addressed in order to make subsequent adjustments for its updating according to
the needs and requirements of the community, taking as an object of study the P.E.I. of the Normal School Superior de Pasto, based on a checklist to acquire information about the P.E.I.'s own components (administrative and financial management, community management and management) as well as the importance that each of these has, taking into account laws and decrees that support it, such as the General Education Law of 1994. On the other hand, the benefits of updating and improving educational projects in institutions are disclosed, adapting to the contexts in which they find, since each establishment faces a different reality and it is the duty of educational organizations s watch over the well-being and training of its students.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Amador, J. (2015). SlidePlayer. El proyecto educativo institucional es un proceso permanente de reflexión y construcción colectiva. Obtenido de: https://slideplayer.es/slide/4084005/

Ley General de Educación . (1994). Función Publica. Santa Fe de Bogotá, Colombia. Ley 115. Obtenido de https://www.funcionpublica.gov.co/eva/gestornormativo/norma.php?i=292

Logieducolombia. (17 de Octubre de 2018). Logieducolombia. Obtenido de Las ventajas del Proyecto Educativo Institucional (PEI) que aún desconoces: https://www.logieducolombia.com/single-post/Las-ventajas-del-Proyecto-Educativo-Institucional-PEI

Ministerio de Educación División de Educación General. (Abril de 2015). Mineduc. Obtenido de Orientaciones para la revision y actualización del Proyecto Educativo Institucional.: http://convivenciaescolar.mineduc.cl/wp-content/uploads/2018/10/OrientacionesActualizacionPEI_Nov2015.pdf

Ministerio de justicia y del derecho . (26 de Mayo de 2015). Minjusticia. Decreto 1075. Obtenido de: http://www.suin-juriscol.gov.co/viewDocument.asp?ruta=Decretos/30019930

Ministerio de Justicia y del Derecho. (29 de Agosto de 2017). Minjusticia. Decreto 1421. Obtenido de: http://www.suin- juriscol.gov.co/viewDocument.asp?ruta=Decretos/30033428

Ministerio de Educación Nacional. (s.f.) Guia de autoevaluación para el mejoramiento Institucional. Revolución educativa Colombia aprende. Obtenido de: https://www.palmira.gov.co/attachments/article/3393/GUIA%20MANUAL%20AUTOEVALUACION%20INSTITUCIONAL.pdf

Ministerio de Educación Nacional. (2008). Guía para el mejoramiento institucional de la autoevaluación al plan de mejoramiento. Revolución educativa Colombia aprende (34). Recuperado de: http://www.juntosconstruyendofuturo.org/uploads/2/6/5/9/26595550/guia_34_para_el_mejoramiento_institucional_-_men.pdf

Published

2021-03-01

How to Cite

Obando Bravo, D., Lagos Tobar, D. L., Castro Ramírez, L. M., & Benavides Botina, J. A. (2021). LA ACTUALIZACION DEL PROYECTO EDUCATIVO COMO ALTERNATIVA PARA EL MEJORAMIENTO INSTITUCIONAL. Revista Huellas, 7(1). Retrieved from https://revistas.udenar.edu.co/index.php/rhuellas/article/view/6307