ANÁLISIS DE LAS PROBLEMÁTICAS AL PROCESO ADMINISTRATIVO DE LA PLANTA FÍSICA Y LOS RECURSOS EN LA I.E.M NUESTRA SEÑORA DE LA VISITACIÓN SEDE MOCONDINO DEL MUNICIPIO DE PASTO
Keywords:
Education, physical plant, administration, teaching, learningAbstract
The purpose of this article is to analyze the
problems evidenced in the administrative
process of the physical plant and resources, in the
Municipal Educational Institution Nuestra Señora
de la Visitación, located in the Mocondino district
of the municipality of Pasto. To this end, account
is taken of the PEI and the current situation facing
the establishment, which is the lack of attention
and commitment on the part of administrative and
educational bodies to improve infrastructure and to
manage economic and educational resources. This
has had a negative impact on the learning process,
social well-being and coexistence. That is why an
educational institution must respond to the needs
of all its members, especially the right to enjoy a
healthy environment and not be outsiders in the
search for solutions strategies for the administrative
component within the Institutional Education
Project (PEI), to meet the institutional objectives
required by Colombian education.
Downloads
References
Aulas de recursos. Coordinador TIC. Recuperado de:
http://peremarques.net/orgrecursos.htm
Aprende, C. (2000). Gestión educativa para todos.
Recuperado de: http://www.colombiaaprende.edu.
co/html/home/1592/article-227402.html.
Barraza, I. y Barraza, L, (Eds.) (2016). Políticas públicas
en educación su implementación. Recuperado de:
http://www.upd.edu.mx/PDF/Libros/Libro6.pdf
Hernández, J (2018). La difícil situación de las escuelas
rurales en Colombia. El Espectador. Recuperado
de: https://www.elespectador.com/colombia2020/
territorio/la-dificil-situacion-de-las-escuelas-rurales-
en-colombia-articulo-856698/
Hernández, J (2018). La difícil situación de las escuelas
rurales en Colombia. El Espectador. Recuperado
de: https://www.elespectador.com/colombia2020/
territorio/la-dificil-situacion-de-las-escuelas-rurales-
en-colombia-articulo-856698/
Institución Educativa Municipal “Mocondino”
(2010). Proyecto Educativo Institucional (PEI) versión
(pp. 1-336)
Marqués, G (2010). Organización de los recursos
tecnológicos. España: organización de los recursos
tecnológicos de un centro. Nacional, G. (1993). Ley
de 1994. Recuperado de: file:///C:/Users/Mi-
Samsung/Downloads/Ley%20115%20de%201994.
Perfetti, M. (2004). Estudio sobre la educación para
la población rural en Colombia. (Trabajo de grado).
Centro de Estudios Regionales Cafeteros y Empresariales,
CRECE. Caldas, Colombia.
Regalado, D. A. (2004). Proyecto educativo institucional.
Recuperado de: https://www.educar.ec/
edu/pei/pei/t1/c1.htm
Secretaria de educación de Pasto 42 Plan de
Desarrollo Educativo 2012 - 2015 “Educación con
Calidad y Equidad para la Transformación social”
1.3. Recuperado de: https://www.pasto.gov.
co/phocadownload/documentos2012/educacion/
plan_de_desarrollo_educacion_2012.pdf
Zambrano, J. Cornejo, Y (2016). Los recursos
tecnológicos y su influencia en el desempeño de
los docentes. Dominio de las ciencias. Vol. 2 (pp.
-219).