Theoretical analysis of the financial myths of entrepreneurship
DOI:
https://doi.org/10.22267/rtend.192002.120Keywords:
entrepreneurship, myths, finances, entrepreneurs, leverageAbstract
After reviewing related literature, it was possible to document five financial myths associated with entrepreneurship, this was done taking into account the position of several expert authors on these issues and other available sources of information, which allowed, under an academic and critical vision, provide content of interest for those who wish to use this tool and also consider that they have conceptual weaknesses or lack vital information to guarantee the financial health of their enterprise.
Downloads
References
(1) Campos, N. G. (2004). Los mitos. Concensos, aproximaciones y distanciamientos teóricos. Gazeta de Antropología, 1-25.
(2) Chacón, O., Arroyo, Y., & Villalba, M. (2007). Teoría del Trade-off para la definición de la es T ruc T ura de financiación de las pYMe’s de Bucara M anga. REVISTA DE LA FACULTAD DE INGENIERÍAS FÍSICO MECÁNICAS, 9-18.
(3) Cuervo, K. (s.f.). finanzaspersonales.co. Recuperado el 12 de marzo de 2019, de ¿Cómo liberarse del ‘gota a gota’?: https://www.finanzaspersonales.co/credito/articulo/como-salir-del-gota-a-gota/60588
(4) Decreto Reglamentario 2649. (29 de diciembre de 1993). Bogotá, DC, Colombia: Presidencia de la República.
(5) Entrepreneur. (10 de noviembre de 2017). entrepreneur.com. Recuperado el 11 de marzo de 2019, de Los 10 errores del emprendedor: https://www.entrepreneur.com/article/258575
(6) Galán, R. (27 de febrero de 2016). emprendedores.es. Recuperado el 1 de marzo de 2019, de Estos son todos los problemas a los que se enfrenta un emprendedor: https://www.emprendedores.es/gestion/a56648/principales-problemas-emprender/
(7) Huerta, P. G. (marzo de 2015). repositorio.comillas.edu. Recuperado el 03 de marzo de 2019, de La viabilidad financiera en el emprendimiento: https://repositorio.comillas.edu/jspui/bitstream/11531/5865/1/TFG001343.pdf
(8) Jiménez, F. A. (08 de noviembre de 2018). elcolombiano.com. Obtenido de La creación de empresa aumentó 2,1 %: según cifras de la Red de Cámaras de Comercio
(9) Kerfant, A. (febrero de 2018). crearmiempresa.es. Obtenido de ESTRATEGIA EMPRESARIAL: VENDER BARATO O VENDER CARO: https://crearmiempresa.es/article-vender-barato-o-vender-caro-88843853.html
(10) Ladagga, R. (25 de abril de 2016). Entrepreneur.com. Recuperado el 2 de febrero de 2019, de ¿Por qué fracasan los negocios?: https://www.entrepreneur.com/article/274610
(11) Mundaca, J. P. (s.f.). ¿Qué es el mito? PUCP, 33-36.
(12) Portafolio. (4 de enero de 2019). Recuperado el 5 de marzo de 2019, de Empresas tendrían que pagar facturas en un plazo máximo de 30 días: https://www.portafolio.co/negocios/empresas/empresas-tendrian-que-pagar-facturas-en-un-plazo-maximo-de-30-dias-524929
(13) Real Académia de la Lengua Española. (s.f.). dle.rae.es. Recuperado el 22 de junio de 2019, de Significado de mito: https://dle.rae.es/?id=PQM1Wus|PQMf1C3
(14) Revista Acción. (s.f.). www.ccc.org.co. Recuperado el 8 de marzo de 2019, de Este año pondremos $1,2 billones en garantías para los empresarios: https://www.ccc.org.co/revista-accion-ccc/este-ano-pondremos-12-billones-en-garantias-para-los-empresarios-maria-clara-builes/
(15) Socorro, F. (2017). Hablemos de las PyMEs. Bogotá: Publicaciones SKP Consultores SAS.
(16) Stefan, T. (s.f.). pyme.lavoztx.com. Recuperado el 1 de marzo de 2019, de Definición de volumen de ventas: https://pyme.lavoztx.com/definicin-de-volumen-de-ventas-10570.html
(17) Ulloa, J. N. (22 de abril de 2015). elfinancierocr.com. Recuperado el 3 de marzo de 2019, de Aspectos financieros y contables que un emprendedor debe conocer: https://www.elfinancierocr.com/pymes/aspectos-financieros-y-contables-que-un-emprendedor-debe-conocer/EKUUE4V66ZHUBGTNMTZCTZ2ZGQ/story/
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who have publications with this journal, accept the following terms:
This journal is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional License. The articles can be copied, distributed, adapted and communicated publicly, as long as the credits of the work are recognized and the respective source is quoted. This work can not be used for commercial purposes.
To increase their visibility, documents are sent to databases and indexing systems.
The content of the items is the responsibility of each author, and does not compromise in any way, journal or institution.