Uso de herramientas interactivas en la autonomía escolar

Authors

  • Maria Fernanda Burbano Muñoz Estudiante de Pregrado

Keywords:

herramientas interactivas, autonomía escolar

Abstract

The use of interactive tools, such as time management apps and digital resources, promotes school autonomy by facilitating self-management and independent learning. However, bridging the digital divide is essential to ensure equitable access. Teacher training, collaboration between home and school, and preparation for professional environments are key to maximizing the positive impact of these technologies.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Cruz, J., Llantoy, B, Guevara, M., Rivera, A. & Minchola, A. (2022). Competencias digitales de docentes en la educación superior universitaria: retos y perspectivas en el ámbito de la educación virtual. Ciencia Latina Revista Científica Multidisciplinar, 6(1), 1536-1567. https://doi.org/10.37811/cl_rcm.v6i1.1598

Faloye, S. & Ajayi, N. (2021). Understanding the impact of the digital divide on South African students in higher educational institutions. African Journal of Science, Technology, Innovation and Development, 14(7), 1734-1744. https://doi.org/10.1080/20421338.2021.1983118

Lema, S., Guamán, N., Villa, M. & Chamorro, A. (2023). Herramientas digitales de enseñanza interactiva y la experiencia de aprendizaje de los estudiantes. Dominio de las Ciencias, 9(2), 2320–2344. https://doi.org/10.23857/dc.v9i2.3412

Rizaldi, D., Nurhayati, E., Fatimah, Z. & Amni, Z. (2021). The importance of parental assistance in supervising the use of technology for children during the home learning program. International Journal of Engineering, Science and Information Technology, 1(3), 7-10. https://doi.org/10.52088/ijesty.v1i3.78

Sáez, J. (2012). La práctica pedagógica de las tecnologías de la información y la comunicación y su relación con los enfoques constructivistas. REICE: Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, 10(1), 58-73. https://hdl.handle.net/20.500.14468/11765

Published

2024-12-28

How to Cite

Burbano Muñoz, M. F. (2024). Uso de herramientas interactivas en la autonomía escolar. Revista Universitaria De Informática RUNIN, (18), 41–46. Retrieved from https://revistas.udenar.edu.co/index.php/runin/article/view/9062

Issue

Section

Artículos de reflexión